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 1940 : commande de navires aux USA

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Louis Capdeboscq
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MessageSujet: Re: 1940 : commande de navires aux USA   Mar 14 Déc 2010 - 23:00

Je me souviens d'avoir lu quelque part une discussion sur les spécificités des DE par rapport aux escorteurs britanniques, grosso modo le modèle US intègre la capacité à opérer dans le Pacifique et ne fait pas les mêmes choix. Donc s'il y a parenté intellectuelle, l'USN y a aussi mis sa patte.

Mais c'est accessoire.
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takata
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Date d'inscription : 26/05/2007

MessageSujet: Re: 1940 : commande de navires aux USA   Mer 15 Déc 2010 - 0:17

Louis Capdeboscq a écrit:
Je me souviens d'avoir lu quelque part une discussion sur les spécificités des DE par rapport aux escorteurs britanniques, grosso modo le modèle US intègre la capacité à opérer dans le Pacifique et ne fait pas les mêmes choix. Donc s'il y a parenté intellectuelle, l'USN y a aussi mis sa patte.

Je te le livre tel quel (Conway's, All the World Fighting Ships 1922-1946):
Citation :
Early projects were dropped in view of the small saving they represented compared to a much more capable conventional destroyer; moreover, destroyers were already in production and so could be had sooner. What saved the concept was British interest in light second-rate destroyers. On 23 June 1941 the British Supply Council in North America asked the Secretary of the Navy to release some escort destroyers, and a long-term programme of 100 units was raised. The principal changes requested were a dual-purpose main battery (three 3in/50 rather than two single-purpose 4in/50) and a triple torpedo tube against surface raiders; the later would be provided out of stocks released by escort conversion of existing 'flush-deckers', although later new production was required. The bridge was a British type, with the conn one level above the helm. Despite Bureau of Ships arguments that repeat destroyers could be delivered far readily, the President approved the production of 50 British destroyer escorts (BDE) on 15 August 1941.

These ships were to have been powered by geared turbines, for a speed of 24 kts. However, gear-cutting presented a production bottleneck, and diesel engines of submarine type had to be substitued; they added 3 1/2 feet on length and 130 tons. Moreover, landing craft orders squeezed diesel production; the original design had called for eight 1500hp diesels, four driving through electric motors and four through small gears. Now the geared diesels were eliminated, at a cost of 4 1/2 kts. Ships of this type were "short hulls' or 'GMTs', for 'GM Tandem' (diesel) drive. etc. etc.

So, en bref, le basic design est US (1940) inspiré des "Hunts" au niveau de l'emploi. Abandonné, puis repris à l'initiative des Anglais avec leurs propres specs; puis modifié d'après les capacités de production US en fonction d'autres priorités (en particulier pour la propulsion, ce qui aboutit à toutes les variantes finales).

Finalement, tout le monde tombe d'accord pour supprimer les tubes lance-torpilles, monter deux canons de 127 en tourelle fermée... et en produire plus de mille !!! (évidemment, pas besoin de tout ça vu la trounure prise par la bataille de l'atlantique mais 300 seront tout de même livrés en 1943).

Louis Capdeboscq a écrit:
Mais c'est accessoire.
Yes !!
Accessoirement aussi, les Hunts sont construits par les Anglais comme des DE (cheap destroyers).
... et chuis d'accord que ce n'est pas le bon fil non plus... Very Happy

S~
Olivier
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